Verkligheten i kapp och siffror på den


Äntligen gröt!


Och så klev jag upp på vågen igen, fullt beredd på vad den skulle visa. Egentligen är jag väl glad att den inte visade på ännu större plus än den gjorde med tanke på att jag känner på insidan av låren att flufflagret fyllts på igen. Efter en veckas kongressande har jag lagt på ytterligare ett kilo.

Vikt: 82.4 kg

Totalt plus sedan rivstartens början: 2.3 kg.

Alltså.

Jag har inga kommentarer.

Postat av: Njett

Du behöver ju inte lägga på dig de kilon som jag blir av med. ;) Skämt åsido! Kör nu på! Du grejjar detta! Motgångar är det som ger framgångar! :)

2011-09-19, 08:20:48 - URL: http://projektvikt.blogspot.com
Postat av: Minendie

Jag förstår hur det känns. Jag har också ett kilo plus idag och jag börjar fundera på att hoppa av Rivstarten. Det är som att jag inte klarar pressen (från mig själv) och därför saboterar. dte går mycket bättre när jag inte bryr mig om vikten alls. Vi kommer att klara det här, men vägen är inte spikrak.

2011-09-19, 10:55:47 - URL: http://minendie.wordpress.com
Postat av: karin-mot60kg

Det är inte konstigt att man går upp när man är på konferens. Men nu är du hemma igen och då kan du göra som du brukar göra och därmed förhoppningsvis få ett minus på vågen nästa gång. Heja!

2011-09-19, 19:08:49 - URL: http://mot60kg.blogspot.com
Postat av: Hovika

Du klarade det bra och nu är det nya tag, eller egentligen inte nya. Du ska ju bara fortsätta göra det du redan gör för du kan det här. Heja dig!

2011-09-19, 21:28:47 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com
Postat av: Pernilla Be

Jag har ungefär lika dystra siffror :( Men på fredag ska jag visa ett fett minus! Upp i sadeln igen - planera, analysera och utvärdera så är du snart på banan igen. Ut och traska på lunchen, ta med dig en trevlig kollega.



Kram, Pernilla be

2011-09-19, 21:57:33 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Jenny

Jag förstår inte riktigt... Ta nu inte detta på fel sätt, men det känns lite ibland som att du skyller på olika saker för att få äta vad du (andra) vill och förväntar sig att du ska göra. Tex konferensvecka. Men jag förstår inte, det spelar väl ingen roll var du är eller vad du gör, det är ju i slutänden bara du själv som bestämmer vad du ska äta och inte. Det blir som att du inte kan säga nej för att du tror att alla runtomkring ska tycka och tänka saker om dig. För vill du vekligen äta som du gör?

Nu känner jag att detta kan tolkas fel, och bli en massa moralkakor bara.. :) Men gör detta nu för DIN skull, bestäm dig en gång för alla, bestäm om du ska räkna kalorier, köra GI eller lchf, det spretar ganska bra i din kost.

Det var jag som skrev ett inlägg till dig för några månader sedan om lchf, att det är inte så svårt att hitta alternativ eller mellanmål.

Som pepp kan jag väl skriva att jag gett mig på lchf igen, och mina första två veckor har jag gått ner 4 kilo, och min mage mår underbart! Det finns många sidor på nätet, och receptböcker om lchf, och många bloggar med tips och maträtter. Det gäller att bestämma sig och planera.

Oj, lång kommentar, och jag hoppas inte du tar illa upp. Har läst din blogg ganska länge och vill vekligen att du ska nå dina mål!

2011-09-21, 13:46:56 -
Postat av: n00bis

Rivstart fungerar inte för alla. Många som tycker pressen blir för stor och istället går upp/stannar i vikt.

Jag tror på dig pepp pepp

2011-09-23, 06:01:53 - URL: http://overviktig.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: