....så tjock och så trind som en bulle

När mamma var liten då var hon så rar
och så tjock och så trind som en bulle


Trots vridandet och vändandet och de statiska positionerna på yogan igår så har jag inte så mycket träningsvärk som jag förväntade mig. Jag "upptäckte" något under yogapasset som inte var direkt kul... En rörelse där man sittande på golvet med raka ben framåt och med rak rygg skulle man fälla sig fram mot knäna; det är inte litet mage som tar emot.... Om man säger så. Ja, som om jag inte visste....

Jag fick också en skymt av mig själv i speglarna (jag brukar undvika att se på mig själv, försöker alltid hitta en plats i lokalen med så litet spegelexponering som möjligt) och jag ser då ut som en rund och go' liten bulle! Överkropp, armar och ben och så alldeles rund på mitten! Tro nu inte att jag på något vis inte skulle tycka om mig själv som jag är (jag är ju jag, tjock eller smal), men anblicken roade mig. Dessutom vill jag ju vara både rockig och elegant samtidigt och det är litet svårt med denna runda form.

Nåja. Jag jobbar på den rockiga och eleganta Cinderella.
Postat av: Pernilla Be

Träningsvärken kommer kanske senare. Framåt kvällen eller dagen två brukar den komma på mig. Jag hatar också när magen tar emot, men den kan man dölja. Fläskiga överarmar är värre för jag har ofta t-shirt. Fast jag tänker bara att ingen annan bryr sig, och så är det ju faktiskt.



Kram, Pernilla be

2012-01-06, 12:46:02 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: hovika

Rock on så kommer hon snart fram.

2012-01-06, 21:46:04 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: