Jag trodde jag hittat en "ny" blogg

Inspirerande bloggar påverkar mig. Positivt. Det finns inget mer inspirerande att läsa än någons envisa kamp för bättre hälsa, viktnedgång, träning, om att övervinna sig själv och sina ursäkter och undanflykter. Och allra, allra helst vill jag ju känna igen mig i det som skrivs för då får jag "med mig" något. Inget unikt i detta skulle jag tro.
 
I morse hittade jag en "ny" blogg som kändes så lovande. Lovande tills jag kommer till inlägget om Gastric Bypass-operationen. Självklart är det imponerande att någon tar tag i sina viktproblem fullt ut, men det ger mig inget att läsa om det. Jag kan inte identifiera mig med det. Lika litet som jag kan identifiera mig med den som går på någon diet, mer eller mindre extrem.
 
Så funderade jag den här morgonen. Nu väntar jag på att regnskuren ute ska passera så att jag kan ge mig ut och tampas litet mer med ogräset.
Postat av: Minendie

Jag känner likadant. De bloggar som ger mig mest är de där personen bakom kämpar mot samma saker som jag gör, på ett liknande sätt.

2012-06-24, 11:48:35 - URL: http://minendie.wordpress.com
Postat av: Hovika

Visst är det så men jag kan tänka att orsaken till övervikten kan vara detsamma och inställningen till mat. Jag tycker också att det är intressant att veta vilket psykosocialt stöd som sjukvården ger före och efter op. För jag tror att man trots op måste ändra sitt förhållande till mat jobba med sig själv etc något jag inte gjorde under min förra viktresa där allt bara handlade om kalorier in och ut. Nu lägger jag tyngdpunkten vid det förändringsarbetet.

2012-06-24, 20:51:20 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.se
Postat av: SusLotus

Jag är inne på samma linje. Att försöka äta sunt men "normalt" eller vad man ska kalla det. Och försöka var sundare och motionera mer. Jag vill inte skada min kropp mer med dieter eller genom operation. Jag vill tycka om mig själv och vara snäll mot mig själv. I det ska ingå att ge kroppen god närande mat.

2012-06-25, 01:01:45 - URL: http://lotushealthdiary.blogspot.com
Postat av: Pernilla Be

Visst är det så! Jag har svårast för bloggar där de är 16-17 år, väger 58 kg och vill gå ner till 55 kg. Där är identifikationen noll känner jag. Mest ledsen blir jag när de 3 kg gör att de knappt vågar visa sig utomhus, då undrar jag vilken del av bloggvärlden jag stödjer egentligen.

Kram, Pernilla be

2012-06-26, 07:12:41 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: