En otippad förmiddag

Dagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig utan förmiddagen blev rejält intensiv. På mötet vi hade före lunch var jag rätt distraherad och innan jag kom iväg för lunch blev det flera telefonsamtal, textläsning och mail. Rejält tillstökad i huvudet mötte jag min kompis för lunch på Wagamamma innan jag åkte hem. Tidigt.
 
Jag har en rapport att skumläsa innan jag gör kväll, en rapport kopplad till förmiddagens övningar.
 
Och vet ni, all stress, oavsett vilket slag (förmiddagen var spännande), sätter mig i ät-läge. Sjukt.
Postat av: Pernilla be

Inte ett dugg skumt. Hjärnan jobbar hårt, och den vill ha kolhydrater. Enda som funkar mot det är vila eller träning. Förlåt att jag tjatar, men du måste prioritera. Jobbar alla lika mycket på ditt jobb? Jag hade skitmycket på jobbet idag också, men jag spelade squash på lunchen, och gick hem i tid. Det jag hade gjort var bra nog, resten får vänta till imorgon.

Kram, Pernilla be

2012-10-31, 21:06:37 - URL: http://www.pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Karin

Men det här ju jättebra! Ja, inte att du hamnar i ätläge, men du har lokaliserat en situation som försätter dig i ätläge. Hur kan du hantera den i framtiden (för stressiga situationer kommer garanterat att komma)?
Jag ser två alternativ:
1) Acceptera att du äter vid stress. Ge inte dig själv dåligt samvete.
2) Gör något åt det. Vid stressiga situationer kan du t ex ta en minipaus på toaletten och fokusera på andning eller så kan du tugga maten extremt länge eller så kan du lägga ner besticken mellan tuggorna eller stoppa in ett tuggummi eller ha något bra och mättande i handväskan.

Vi har alltid två alternativ att lösa ett problem på - acceptera eller förändra. Det kan låta konstigt att acceptera ett problem, men ibland är det värt det just för att få sinnesro. Men hur det är i det här fallet, det kan bara du svara på.

Jag skickar dig all styrka jag har!.

2012-10-31, 22:42:33 - URL: http://tolvmanader.blogspot.com
Postat av: Hovika

Stress är en stor fälla. Styrkekramar till dig.

2012-11-02, 15:48:45 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: