Hunger Games

Igår när jag var på resande fot, så kände jag mig hungrig innan jag ens var halvvägs. Inte sugen, utan hungrig. På Centralen finns numera en mycket fin Coopbutik så jag gick in där för att se om det fanns något bra att köpa. En fullt utrustad barshylla hittade jag och granskade barsen förväntansfullt. Ja, det blev inget köp, för antingen var de alldeles för stora eller så var det sorter som jag inte tycker om eller som min mage inte fixar riktigt. Så jag påminde mig själv, återigen, att hunger är inte farligt. Inte så att jag nu tror att hunger är farligt, men man kan faktiskt rida ut den. Och skärper man sig så behöver det inte alls bli något överätande senare som kompensation.
 
Jag är återigen på resande fot, på väg hemåt nu. Proppmätt efter att ha ätit två ägg på mörkt bröd till lunch. Jag torde stå mig mer än väl tills jag är hemma igen.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: