Viktväktande och middag

 
Hälften av veckobonuspointsen rök på fredagens middag och ändå hade jag tänkt till
avseende mat och dryck. Jag tappade inte kontrollen trots att jag drack ungefär 4 dl vin, men det är uppenbart att man behöver vara på sin "vakt" jämt. Och när man inte är det, när man varken planerar eller kontrollerar sitt matintag så kan det bli enormt stort. För mig i alla fall och det nästan utan att vara medveten om det, en liten bit här, en extrasked där och så omtag av det goda.
 
Igår var jag ganska trött. Jag sov i TV-rummet då jag "upplåtit" vårt sovrum till andra och blev störd av eländiga flugor hela natten. Äldsta sonen och sambo var här och vi satt ute i solstolarna och pratade i timmar. Maken och yngsta sonen kom hem efter en tur till Dalarna och efter middagen så nickade vi nog till alla på olika håll runt i huset. Klockan var bara 21.10 insåg jag när jag väl gick och la mig.
 
Idag ska jag gå en runda, planera för veckan och försöka bara vara. En av fördelarna med att bjuda hem gäster är ju att man får huset välstädat, inget jag behöver fundera på idag med andra ord.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: