Fredag hela veckan

Ända sen i måndags har det känts som fredag. Så idag, kvällen efter årets julbord, hade jag svårt att fokusera på förmiddagens möte. Till slut gäspade jag så att käken knakade.
 
Julbord är sällan några höjdare, tycker jag. Lite av en massa olika rätter i en halvstrukturerad ordning, rätter som i stora sammanhang mest verkar ha rafsats ihop. Och lite så var gårdagens övning, inget som stod ut på något vis annat än bordssällskapet. Annat vardet på julbordet på Gondolen för ett par år sedan, jag snudd på utbrast i sång redanvid sillen.
 
Hur som, det är överstökat, till jul äter vi andra rätter, rätter som kanske rentav är lite nyttigare. Det är skönt med fredag och en helg för att ordna jul.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: