Vecka för vecka och chiapudding igen

 
En runda förbi Rosenbad, Operan och Kungsan före veckovägning på VV. Inte heller denna vecka behövde jag förbanna mig själv för att ha ätit pizza och gått lös lite väl mycket avseende vin och dessert på fest. Ett helt OK -0.6 kg var resultatet.
 
På väg till jobbet köpte vi med oss lunchsallad och när då chiapuddingarna stod i samma kyl, beslutade jag mig för att testa en riktig chiapudding (riktig i jämförelse med de jag joxade med härom veckan). Precis som jag misstänkte; jag tyckte verkligen om det. Låt vara att det är som en kall gröt, eller ett "klet" som en kollega sa, men jag gillade det.
 
För snart ett år sedan köpte jag och kompiskollegan inte bara ett, utan två klippkort, till lunchzumba i grannskapet. Idag kom vi då äntligen iväg. Ett dryga tiotal kvinnor i olika åldrar och olika "zumbastatus" deltog, ledda av en ung, söt man fylld med energi. Och trots att jag inte fick till koregrafin fullständigt alls (och alla juckrörelser ska vi inte ens tala om), så var det kul! Och svettigt. Och 19 klipp har vi kvar, så detta får bli utnyttjandet av friskvårdstimmen framöver. Det var inte helt lätt att landa i arbetet igen efter en så aktiv lunch, men antagligen är det en vanefråga.
 
Tänkte för mig själv idag att man inte ska underskatta effekten av de små förändringarna. Något man inte alltid tror på för det känns så fjuttigt, men för mig har det snart gett -10 kg sen i påskas och -7.7 kg hos VV sen augusti.
 
Vikt v.12: -0.6kg
Totalt: -7.7kg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: