Chans till välgrundat beslut varje gång

 Jag hade beslutat för att skippa desserten redan före gårdagens finmiddag. Sen var beslutet mycket lätt att genomföra för klockan var så mycket när varmrätten dukats ut. Jag gick för att återvända till hotellet och tre kollegor gjorde detsamma. Till frukosten idag tänkte jag "kloka val, kloka val". Äggröra är prioriterat men flingor av olika slag hoppar jag. God (fet) ost eller en skiva rökt kalkon? Kalkonen "vann".
 
Jag kom på att om jag bara tänker kloka val varje gång jag ska äta, så tar jag ett bättre beslut än om jag bara lassar på som jag brukar och inte tänker att varje beslut och tugga faktiskt gör skillnad.
 
Nu är jag långt ifrån så präktig som detta låter, men jag övar på det och tror det finns potential att utveckla detta.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: