Mitt destruktiva jag

Jag var mer än imponerad av mig själv och min beslutsamhet att äta bra hela dagen igår. Ända till kvällen då maken och jag kom att tjafsa om något så urbota löjligt att jag inte ens förmår att berätta det men en del av er vet säkert hur det kan vara. Så vad gör jag då där i min irritation? Ger jag mig ut och går bort min ilska? Nääää... Jag äter ett jättelass makaroner (som jag inte alls skulle göra) och en halvtimme senare sätter jag i mig ett halvt GB-glasspaket ("bara" 1/4 l tack och lov). Det är verkligen smart att äta upp sina känslor. Not!
Postat av: Hovika

Jag känner igen det där. Visst är det dumt så bakvänt för vi borde ju göra precis tvärt om, vara extra snälla mot oss själva när vi är ledsna.

2012-04-27, 14:42:02 -
Postat av: Pernilla Be

Jättelass makaroner? Jösses. Det är ju inte ens gott! Vilken kolhydratjunkie du är ;) Själv himlade jag i mig massor av vin och gjorde en dubbel rostmacka med ost sent i går kväll. Inte pga gräl utan snarare av skälet "nu är det värsta över". Men idag är en ny dag! Kokt ägg, lax och sill började jag dagen med. Sen blir det hamburgare och palsternacksmos. Och ikväll vaniljkesella och bär. Ingen rostmacka, och väldigt lite vin.



Kram, pernilla be

2012-04-27, 15:31:44 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Jeanette

Bara att ta sig upp igen. Du äter ju inte detta varje dag (så som jag)? Och första steget är ju att reflektera över sina "misstag", men inte förglömma det man faktiskt åstadkommit. Annars kan man aldrig ändra sig. Ha det fin fint!

2012-04-28, 08:05:37 - URL: http://projektvikt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: