Namaste- gott folk!

 
 
Efter en helg med festande och flyttstädning var jag ganska så trött i söndags kväll. Måndag blev en tidig morgon med väckning 4.30 Och sedan tågstrul på vägen hem. Men jag hade anmält mig till en yogakurs i min lilla by och var helt besluten att gå dit.
 
Jag har yogat då och då under korta perioder. Aldrig "lärt" mig på riktigt, aldrig fått in något "flöde" i rörelserna, däremot har jag tyckt om det, antagligen för att jag trots min övervikt är hyfsat rörlig. Snudd på överrörlig i vissa leder.
 
Gårdagens pass var hela 1 hr 45 min. Mycket stillsammare än något pass jag varit på, mycket mer fokus på andning och närvaro. Och det var helt underbart! Att komma ner helt i varv, att nästan inte tänka på allt det där vanliga som surrar runt och samtidigt känna hur kroppen släppte på knutarna och rörelserna blev djupare och längre. 
 
Jag känner fortfarande nu, på morgonen dagen efter, hur min ländrygg är mjuk och böjlig, inte alls den vanliga stelheten.
 
Instruktören bor i byn, så jag ser fram mot stt fortsätta med dessa kurser under en lång tid framöver.
 
Bilden jag har till inlägget representerar inte alls vad jag tänker om yoga, jag bara tycker den är riktigt kul.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: