Vakna hungrig?

 
 
Under natten har jag vaknat till flera gånger av att jag varit hungrig! Helt obegripligt, det brukade jag kunna göra för längesedan efter att ha ätit jättemiddagar, framför allt sent på kvällen.
 
Jag har bästaste väninnorna på besök i helgen och menyn igår var potatis- och purjolökssoppa, min Californiska sallad (sallad, citrusfrukt, avokado och rostad mandel) och... chokladfondant... Det var premiär för att laga desserten för mig och så klart att den innehöll både smör och socker, men det var så mäktigt att det inte var tal om en bit till. Litet bröd och ost och ett glas vin. Inte som att det var en brakmiddag precis.
 
Hursom. Frukost om en stund, jag har laddat med massor av frukt, bl.a. till att använda råsaftscentrifugen till, hemlagad granola och all sköns knäckebröd. Kanske en skiva eller två French Toast, för den som vill.
 
Sen ska vi ut i den vackra vintervärlden!
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: