Söndag 31 maj



Dagens vikt: 91.0 kg

På plussidan igår: Jag fyllde inte på vinet, jag tog ingen bearnaisesås till det grillade köttet, jag tog ingen glass sent på kvällen.

Mitt ätande har många gånger inte med hunger att göra utan är helt stress-, humör- och känsloberoende. Jag har betett mig som en narkoman under väldigt stressade perioder, då jag med skakande händer har suttit i bilen på parkeringsplatsen utanför Coop efter jobbet och tryckt i mig godis. Så fort att jag knappt hunnit svälja. Detta var under A-S terror.

Idag är luncherna under arbetsdagarna ett problem eftersom vi bara är 3-4 personer på jobbet och de andra går ut och äter. Varken ekonomiskt eller ur hälsoperspektiv kan jag göra det och detta har på 1.5 år resulterat i 7-8 kg plus. Kombinerat med långa arbetsdagar och stor trötthet när jag väl är hemma igen.

Jag ska skaffa mig nya träningsskor och om jag så bara ger mig ut på en 15 minuters runda varje kväll, så ska det göras. Någonstans behöver jag börja bygga upp de mentala energidepåerna samtidigt som jag förbrukar de fysiska.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: