En PT kan man ha till mycket!



Jag har idag tagit hjälp av en av PT:na på mitt gym att lägga upp en plan för min träning som tar hänsyn till min vardag , min målsättning och mina preferenser och det känns så jättebra! Vi gjorde upp en preliminär veckoplan som också delades upp på veckans dagar. Vardagsmotionen och hur jag kan mäta den och sedan gruppass och enskilda pass på gymet.

Jag kunde konstatera att något jag saknar när jag ger mig ut och går eller ställer mig på löpbandet är fokusering. Inte har jag beslutat mig på förhand om jag just denna gång ska ta det lila lugna, köra hårt, hur länge jag ska hålla på och med vilken intensitet, det blir oftast hipp som happ, jag är klar när jag är framme eller när jag tycker att det är dags att göra något annat. Jag antar att denna avsaknad av beslut på förhand gör att jag inte riktigt tycker mig nå några resultat eller mätbara sådana.

På torsdag ska vi göra något slags test för att få nulägessiffror på fett och muskelprocent och diverse andra mått. Det mest intressanta blir att få ett mått på fettmängden som jag har mellan organ och tarmar, volangerna ovan byxlinningen ser man ju, men det som finns inuti en är ju det riktigt farliga. Det blir spännande!

I april kör vi en uppföljning.

Nu har jag nästan som ett Lyxfällankontrakt - med mig själv om inte annat!
Postat av: Apan satt i granen @ Spotlife

Fokus, struktur och planering!!!

2010-12-29, 08:42:35 - URL: http://apans.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: