Hur hanteras hunger?



Igår kväll satt jag litet småhungrig (vi hade ätit tidig middag) och funderade på om jag borde göra något åt det. Eftersom klockan var mycket så gick jag bara och la mig, jag tänkte jag sover bort det. Självklart var hungern borta när jag vaknade och inte hade den påverkat min nattsömn det minsta lilla.

Samma sak är det oftast under arbetsdagar. Framåt 10-10.30 kan jag vara vrålhungrig men eftersom vi inte har något fikarum som någon annan än vi själva fyller på (och oftast finns där inget annat än kaffe och mjölk) så gör jag inget åt hungern och kan plättlätt jobba tills jag beslutar mig för att äta den lunch jag har med mig.

Så, hur är det med hunger? Egentligen?

Måste/bör man göra något åt den eller är det något som man kan kontrollera? Handlar det om var jag befinner mig i mitt "hälsomedvetande" som överviktig, om jag bara struntar i mina föresatser och proppar i mig det jag vill ha eller om jag håller fast vid mitt spår/attityd/målsättning?

För att vara hungrig då och då-det är ju inte direkt farligt.
Postat av: Pernilla Be

Jag har fastat i fem dagar och då är man inte hungrig alls - det är sant. Jag trodde knappt att det var sant. Om man låter bli och mata hungern så går den över. Det är därför folk kan svälta sig medvetet. Men det krävs enorm vilja. Lite hunger kan jag utan problem stå emot, då känner jag mig nyttig asg



mvh//pernilla be

2010-11-22, 19:44:18 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: