Trötthet är förödande


En av höstens hotelluppvakningar


Har ni tänkt på hur förödande trötthet är!?!

Om jag är trött så far alla föresatser och beslut ut genom fönstret med blixtens hastighet! Det är lika illa som att ha druckit ett glas vin och så ställer någon fram en skål godis eller chips-det blir nästan omöjligt att avstå. Det verkar inte heller som att tröttheten bara leder till denna bristande motståndskraft mot frestelser, jag väljer att äta sådant som jag normalt sett inte är det minsta intresserad av.

Som igår kväll då jag väntade på Arlanda...

Varför tusan valde jag att äta en Magnum Gold bara för att yoghurtglassmaskinen satts i ide tills i vår!?! Jag har inte ätit pinnglass sen jag vet inte när!

Så återigen konstaterar jag att jag måste vara på min vakt mot att bli alltför trött, jag kan inte lita på mig själv då.
Postat av: Helen

Du är åtminstone medveten om vad som blev fel, låter som ett steg i rätt riktning ;) Hoppas det var gott och kanske värt det lite. Tycker det är imponerande att du lyckas hålla dig på banan så bra som det ändå går med allt resande, frestelserna är verkligen överallt när man är iväg. Hemma är man lite mer "säker", finns inget kan man inget äta :)

2010-11-11, 08:54:41 - URL: http://helenholmberg.se/bloggen/
Postat av: Pernilla Be

Jag reagerar precis likadant på trötthet! Jag försöker därför gå och lägga mig tidigt dessa dagar, men det värsta är att om jag är för trött och samtidigt stressad så kan jag ändå inte sova. Att vara dödens trött och inte kunna sova är värsta tortyren.



mvh//pernilla be

2010-11-11, 09:18:39 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: