Våra kroppsföreställningar



Jag gick förbi denna affisch nu på morgonen och kunde inte låta bli att stanna upp och titta närmare på fotografierna. Vi har nog många av oss en felaktig bild av den egna figuren, oftast ser man sig själv som större än man är. Jag har ändå iakttagit kvinnor som verkar vara av den motsatta uppfattningen.

-Om jag får på mig en klänning i storlek 44 så är jag en 44:a! verkar vara tanken, utan att man kontrollerar vad spegeln har att säga.

Personligen föredrar jag plagg som smickrar det jag har, hellre än att nummerlappen har rätt kombination, men det är klart.... Den dagen man kan gå ner i storlek, den dagen är man ganska nöjd!
Postat av: Landkrabba

I min garderob har jag plagg i allt från M till XXL. Men bara för att jag har en tunika i M betyder inte det att jag är "en storlek medium". Snarare någonstans mellan L och XL. Jag vill också ha kläder som smickrar, kläder som döljer volangerna runt magen och kläder som fixar till midjan. Kläder som framhäver det som är bra och trollar bort det som är mindre bra. Sen är storleken inte så viktig. Men helt klart är det kul nu när jag ser att jag kan ha allt mer kläder i L och de XL-plagg jag har hemma börjar bli lite väl over-size :)

2010-11-01, 13:13:22 - URL: http://landkrabba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: