Möten med nya människor



Jag brukar kunna skapa kontakt med nya människor väldigt lätt. Detta är självklart på gott och ont då man kanske inte alltid vill bli alltför privat och personlig med någon som faktiskt är en främling. Jag har lärt mig att vakta på mig själv, men jag märker att människor många gånger anförtror sig åt mig alltför lätt. Då är det en himla tur att jag inte är av sorten som sprider ordet till min omgivning.

Hursom.

Jag träffade en kvinna under dagarna i Uppsala som kom att berätta att hon gjorde en Gastric By-Pass för sex år sedan. Det var verkligen intressant att höra någon som levt med detta länge berätta om hur livet är. Självklart var hon nöjd med att vara av med sin stora övervikt (hon var ingen sylfid nu heller) men för mig lät inte morgondiarréer och ständig beredskap för detta som något att stå efter. Hon var väldigt insiktsfull och konstaterade att man hanterar sin övervikt på olika vis. Hon funderade ändå kring det faktum att många privatkliniker inte har samma krav på den som vill operera sig som den landstingsstyrda hälsovården, det är lättare att få operationen genomförd idag-om man betalar för sig.

Jag kan i dagsläget inte tänka mig pulver, piller eller kirurgi.
Postat av: Herta

Hej! Här kommer jag, surfare som kollar in på denna bloggen. Öland visar sitt härliga jag. Skördecfest till trots men vi bara tar det lugnt, byter skinnkavajer och jobbar med hus.

2010-10-01, 19:40:30 - URL: http://hertablogen.blogg.se/
Postat av: Helen

Alla skäl att shoppa är bra ;) Hoppas du hittar något skoj på KappAhl eller kanske i någon annan butik!



Jag är som du ytterst tveksam till att operera mig för att kunna gå ner i vikt, dessutom är det ingen livstidsgaranti på viktnedgången. Är inte helt ovanligt folk går upp i vikt igen, tror mer på en mental omställning och motivation.



Hoppas du hittar motivationen nu, jättekul med minus även om det är ett litet. Ser med spänning framemot min tisdagsinvägning. Kram och ha en fin helg!!

2010-10-02, 16:56:33 - URL: http://helenholmberg.se/bloggen/
Postat av: Emmas Form

Nej pulver eller kirurgi är inget för mig heller... Inte för att jag ens är i närheten av tillräckligt tjock för en GBP ens.. men ändå!

2010-10-02, 22:59:12 - URL: http://emmasform.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: