Vikt och vikt



Jag släpade på min weekendväska med kläder, skor, necessär på tåg och buss på väg hem från konferensen och i en axelremsväsk hade jag min Mac, smink, almanacka, papper och all sköns jox. Väl hemma vägde jag weekendväskan för skojs skull: 8.5 kg. Den andra väskan med datorn torde ha vägt 3-4 kg.

-Med andra ord ungefär den vikt jag gått ner.

Och jag insåg plötsligt hur tung övervikt är!

Jag har gått ner 11-12 kg hittills och håller på att storkna när jag behöver bära omkring på det i form av bagage och väskor. Jag kan bara föreställa mig hur det känns när ytterligare 10 kg är borta, jag blir ju lättfotad som en.... älva!

Dagens motion: Morgonpromenad 20 minuter + stavpromenad 45 minuter
Postat av: Helen

Härlig jämförelse!

2010-10-13, 00:23:42 - URL: http://helenholmberg.se/bloggen/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: