Funderingar under stavandet!



Jag funderade medan jag stavade på vad som är hönan och vad som är ägget.

Det har nu gått en vecka då jag helt fallit ifrån de rutiner jag arbetat fram sedan i juni. Jag har sovit bra men mat och motion har inte fixats. Det har varit fikabröd, tårta, pannkakor och plötsligt har en trötthet, bristande energi och seghet nästan tagit kontrollen över mig. Jag har haft långa dagar på jobbet också (12-13 timmar mellan avresa och hemkomst) så det är ju inte uteslutet att det har påverkat.

Hur som. Idag har jag ätit detta (jag tycker inte matlistor är så intressanta egentligen men kanske kan sambanden bli tydligare för mig):

Frukost: Yoggi Mini med ca 2 dl havrefras (standardfrukost till vardags)

Förmiddag: Kaffe och fralla med ost och grönt (frallan var fuktig och inte fräsch alls)

Lunch: Ärtsoppa och pannkakor med sylt och grädde (Varför?? Varför pannkakorna med sylt och grädde? Jag vet ju att detta lunchställe gör gallanfallsframkallande feta pannkakor!).

Eftermiddag: Kaffe och tårta (ja, vad gör man när man blir uppvaktad igen och man förväntas vara glad över tårtan som de specialordnat).

Middag: Spagetti med skink- och ostsås (inga mängder alls men spagetti är spagetti).

Så det jag klurade på medan jag stavade runt åkrarna var om det är kolhydraterna som nockat mig?

Septemberutmaningens dag 16: 60 minuter stavgång

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: