Inspirerande och motsatsen



Jag är relativt "ny" inom vikt- och hälsobloggandet, har ett fåtal favoritbloggar som jag återkommer till, favoriter som är entusiastiska, fulla med energi och tilltro till det man gör. De inspirerar mig med andra ord.

Men så finns ju motsatsen också. Med motsatsen menar jag inte de som har ätstörningar, sjukdomar eller andra hinder utan personer som får det att framstå som att de lever hälsosamt och efter bästa förmåga försöker uppnå sina mål, men att resultaten av någon okänd anledning uteblir. Ofta kan man i dessa bloggar läsa inlägg efter inlägg med ursäkter och förklaringar till varför saker och ting inte gått helt optimalt just den här dagen, veckan, månaden. Men i morgon, på måndag, på semestern...

Jag vet precis hur det är med det. Utan motivation och beslutsamhet har jag aldrig gett mig i kast med livsstilsförändringar. Varför skulle jag? Jag skulle bara lura mig själv och det skapar dåligt samvete, stress och för den som så är lagd kanske rentav ångest. Vilket i sin tur resulterar i att jag söker tröst och lindring i det välkända; mat, godis, alkohol.

Inte vet jag.

Jag är glad att jag hittat ett gäng inspiratörer.
Postat av: Warrior

Det går inte att vara inspirerande hela tiden - bloggen är också ett verktyg för att uttrycka sig för det är svårt att gå ner i vikt! Man har många mentala hinder som man försöker komma över och med hjälp av bloggen. Både bra och dåliga dagar! Bara för det går så bra för dig så lät det väldigt nedvärdernade det här inlägget. Nä, nu slutar jag följa din blogg. Fick en helt annan uppfattning om dig.. Nåja. Lycka till!

2010-09-04, 12:06:33 - URL: http://weightlossswarrior.blogg.se/
Postat av: BENITA - itsallabouttakingcontrol

Vi är glada att vi har dig! :-)



Tack också för din kommentar hos mig, det värmer att du gillar min typ av blogg, hehe.



Krams

2010-09-05, 22:18:09 - URL: http://itsallabouttakingcontrol.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: