Säsongens sista grillning?




Vädret slog om på 15 minuter, från brittsommarvärme till kulet och hot om regn, men eftersom jag bestämt mig för en sista grillövning på stört så fick det bli så. Mer avancerat än grillad korv och chokladbananer blev det nu inte, men mat utomhus har ju en tendens att smaka bra, oavsett vad det är.




Medan solen sken hann jag med en stavrunda, lugnt och stilla för att se vad knät skulle ha att säga och hittills har det inte varit alltför mycket.

Nu ska jag ge mig i kast med ett kilo oxfilé, inte precis det jag är mest försigkommen på (gäller allt kött) men helstekt i ugn ska väl vara en säker metod.

Hoppas jag hittar termometern!
Postat av: Landkrabba

Vad gott med chokladbananer! Det har inte jag ätit sedan jag var barn!

2010-09-28, 19:21:01 - URL: http://landkrabba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: