-Vad ska bort?

Under gårdagen funderade jag då och då på detta med prioritering och på vad som ska bort och vad som ska behållas. Som det är nu så har jag helt klart valt att sats på jobb och karriär, jag vill detta men uppenbarligen kommer det att ha ett pris. Arbetsresorna kan jag idagsläget inte göra så mycket åt, vi bor där vi bor och så som fastighetsmarknaden och räntorna ser ut nu är det inte tal om att sälja och flytta, vi vill självklart inte förlora pengar. Barnen är på det stora hela självgående men den tid jag har (eller får...) med dem är viktigast av allt.

-Så vad blir kvar?

Det är matlagning till vardags och allt hushållspyssel på helgen. Träna ska jag hinna göra och någonstans hinna träffa vänner och resten av familjen.

Jag har länge tänkt att städhjälp vore lyxigt men kanske ett stöd i vardagen. Nu kanske jag behöver tänka att det kanske är ett måste? Jag har varit i kontakt med en städfirma som är på väg att etablera sig i vår stad.

Beställning av matkasseleverans är inte aktuellt för den här familjen har då alldeles för många referenser. Mathandlandet får göras en gång i veckan bara.

Kanske ska jag börja fundera på att stiga av tunnelbanan (maken släpper av mig vid en av de södra tunnelbanestationerna) ett par stationer tidigare och på så vis komma en stund senare till jobbet, men eftersom möten inte drar igång förrän vid 9 tidigast, så kanske det ändå är en idé. Det finns faktiskt dusch på några ställen, så jag skulle till och med kunna bli svettig, bara jag har ombyte med mig (hur jag nu ska släpa på det? Ta med dagen före?). Kanske måste jag överväga att sluta betala närmare 500 kr/månad till gymmet om jag inte kan få till 2-3 besök i veckan på något vis?

Jag fortsätter att fundera idag.
Postat av: Hovika

Intressant o bra tankar. Jag tror man skulle behöva ta sig en sådan här funderare med jämna mellanrum.

2011-08-31, 06:40:22 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com
Postat av: Pernilla Be

Himla bra tankar! Skriva veckomeny gemensamt och att barnen ansvarar för varsin middag per vecka kanske skulle funka? Gå av tunnelbanan lite tidigare och ta en pw är perfekt. Då slipper du duscha och sminka dig hemma och kan göra det på jobbet istället. Jag släpar alltid med mig en väska med träningsprylar, det är en vanesak. Och städhjälp låter kanon! Tänk att få ägna hela helgen åt annat än att städa :)



Kram, pernilla be

2011-08-31, 09:30:20 - URL: http://www.pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Minendie

Sånt här behöver nog de flesta fundera över ibland. När man har väldigt mycket omkring sig så rullar det ofta på ganska bra i ett högt tempo, tills det plötsligt blir en krasch. Att prioritera och försöka ta bort det man kan, och kan tänka sig, låter som en bra idé.

2011-08-31, 10:53:13 - URL: http://minendie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: