Besöket på Dr Fish Spa

 

Efter frukost på Vetekatten och besök på fantastiska fotografiska museet och lunch på Nationalmuseum tog vi oss till Salong Corpus på Riddargatan 36 för vår fotbehandling. Behandlingsrummet var asiatiskt inrett med ett ca 3-4 meter långt akvarium med sittplatser runt i mitten. Fiskarna var onekligen på alerten och litet småskrämmande redan när jag lutade mig över kanten. Och G började småtveka...

 

 

Efter att vi fått fötterna avsköljda var det bara att sänka ner dem till fiskarna som gick till omedelbar attack. G satt nästan som ett järnspett och pep "jag kommer få mardrömmar av det här". Visst var det en egendomlig känsla men det kändes mest som kolsyrat vatten med stora bubblor som for runt fötterna på en. Efter en stund (vi satt i 30 minuter) var det inte obehagligt alls, utan mest facinerande, fiskarna slutade inte nibbla på huden.

 

 

 

Efter 30 minuter fick jag pedikyr gjord och det var så härligt att få tånaglarna ordentligt fixade av en sympatisk person under småprat. Jag blev så nöjd med resultatet och nagelbanden blev glada över oljan de fick sig till livs.

 


Senare på eftermiddagen hittade jag ett par kängor/stövletter som jag tror att jag kommer att satsa på till hösten.

Fotdelen av dagen var fenomenal!
Postat av: Hovika

Låter som du haft en mysig. Det där med fiskarna har jag sett på tv men visste inte att spa i Sverige börjat med det.

2011-08-11, 22:16:26 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com
Postat av: Sandra

Det låter som några riktigt trevliga dagar det där!

Jag har hört om de där "fisk-fot-baden" hihi, jag tycker att det ser och låter lite läskigt, men skulle vara roligt att prova någongång:)



Ha det gott!

2011-08-12, 08:11:35 - URL: http://enlattarevag.blogspot.com/
Postat av: Helen Holmberg

Vilken härlig heldag, Vetekatten är mitt favoritfik i Stockholm! Fast fiskarna hade jag inte vågat mig på.. Verkar super läskigt!!

2011-08-12, 14:23:21 - URL: http://helenholmberg.se
Postat av: Pernilla Be

Det vill jag prova någon gång! Och stöveln var svinsnygg, precis min stil :) Tyvärr är det svårt att kombinera snygga skor med stora fötter och hälsporre :(



Kram, Pernilla be

2011-08-15, 20:33:50 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: