Den som sover syndar inte

Nää, och den som sover äter inte heller!

Att gå och lägga sig i tid har onekligen flera fördelar; man sover (förhoppningsvis) och man äter inte. Jag har kommit i säng före mitt gå-och-lägg-dig-larm på mobilen två kvällar i rad nu och det har verkligen varit skönt. Kvällen blir snopet kort med tanke på att jag tidigast är hemma vid 18-tiden, men kanske är denna enorma kvällströtthet övergående.

Men ett problem uppstår; när i hela fridens namn ska jag hinna träna på vardagarna om detta fortsätter? En 10-minuters runda på lunchen förslår inte särskilt långt. Att gå ifrån mitt på dagen är heller inte aktuellt eftersom jag då kommer hem ännu senare och det är inte ett alternativ. Att stiga upp tidigare än 5 känns inte rimligt.

-Gnälligt?

Jo, jag vet, men jag funderar en del på det.
Postat av: Pernilla Be

Det är bra. Fundera vidare tills du kommer på det. Alla måste hitta sitt eget sätt att få ihop livspusslet. Lunchträning gym/squash och springa direkt efter jobbet funkar för mig, men visst är det så att kvällarna innan läggdags är väldigt kortar.



Kram, pernilla be

2011-08-24, 09:23:05 - URL: http://www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: