Förebyggande friskvård

Jag har hört att det finns arbetsgivare som sponsrar medarbetare som slutar röka. Det finns också arbetsgivare som genomför viktminskningsgrupper. Har någon av er deltagit i en sådan eller hört om någon annan som gjort det? Jag funderar nämligen på detta med förebyggande av ohälsa och vikt och träning är ju centralt i det.
Postat av: Hovika

På mitt förra jobb hade vi rätt till en timmes friskvård på arbetstid per vecka. Det skulle vara aktiviteter som man annars inte utförde. Jag gick på vattengympa. En kollega till mig fick godkänt att gå på viktväktarmöten.

2011-08-26, 17:10:16 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com
Postat av: Snigel

Ja på ett jobb jag hade förut så betalade de för en viktväktarkurs. En ledare som kom till jobbet och träffade oss där.



Sedan jobbar jag kommunalt och då har vi en friskvårdstimme per arbetsvecka om man är heltidsanställd. OCH om verksamheten tillåter det... eeeeh ja men så är det!

2011-08-29, 17:02:29 - URL: http://www.snigeltakt.wordpress.com
Postat av: E

Vet att Coop i Haninge betalar ett "kurs" och tränings upplägg för sina överviktiga i personalen. Tror de får gå på något som heter itrim som är både kosthjälp och träningshjälp!

Inom landstinget har man rätt att träna en timme/vecka på betald arb tid!

2011-08-29, 20:52:02 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: