Garderobsförnyelse


Jag hann spana runt butikerna i vår lilla stad som hastigast idag. Två stickade koftor från en av stadens dyrare butiker såg jag som eventuellt skulle kunna få förnya garderoben efter lön, koftor som varken var Professor Higgins-stuk eller frusen-gammal-tant-modell. Överlag var jag inte imponerad av höstens färger, murriga på ett i mitt tycke trist sätt.

På HM provade jag en laddning plagg. Det enda som jag köpte blev klänningen här ovan, billig, skön och bra i modellen. När det gällde övriga plagg (kavajer och klänningar) så var det bara att konstatera att de inte var smickrande. Det är inte alltid lätt att se på sig själv med objektiva ögon i provhytten, å andra sidan är det tydligt när ett plagg fungerar, det är inte alltid det plagg man tror ska göra det.

För övrigt gav jag mig ut på min standardrunda med stavarna. Jag insåg det dumma i att sitta hemma och "vänta" på ösregnet. Som kanske aldrig skulle komma.

Dagens insats:

Stavpromenad: 5.4 km

Tid: 54 min 51 sek

Kcal: 301
Postat av: Pernilla Be

Sv: Jag slutar tidigare mån, ons, fre och sambon tis, tors. Då är jag hemma fem och vi brukar äta kvart i sex. Den som hämtar på fritis är ansvarig för middagen. Tis, tors jobbar jag längre, och sen brukar jag springa så då är jag sällan hemma före nio. På fredagar lagar storasyster middag, men jag handlar hem. Då får jag slappa en stund i soffan :) Om du äter rejält på lunchen funkar kanske något enklare till middag? Jag äter helst lite mindre till lunch och rejält till middag. Dels vill jag att barnen ska få middag, skolmaten är skräp, och dels har jag svårt att klara kvällen annars. Annars får du laga mycket när du väl lagar, frysa in och bara fixa grönsaker när du kommer hem. Kalops, biffar och sånt som funkar som storkok. Äggröra och bacon är snabbt och gott, liksom keso och makrillfilé, tonfisk, fraiche, majonäs-röra till kokt ägg, till och med havregrynsgröt kan funka. Det kräver planering, men du hittar nog ditt sätt :)

2011-08-20, 22:28:31 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Pernilla Be

Snygg klänning, men varför svart? Det är en opraktisk färg. Alla hår syns, och de blir snabbt "tunna" i svärtan. Jag har nästan inga svarta överdelar, jag älskar färg :)



Kram, Pernilla be

2011-08-20, 23:04:53 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: emsut.



Snygg klänning! :)

2011-08-21, 07:51:14 - URL: http://emsut.blogg.se/
Postat av: emsut.



I november gjorde jag en bukplastik och ett bröstlyft för att bli av med överskottshuden efter

viktminskningen. Så att ha gått upp 17 kilo efter det känns.. rätt onödigt? Det ÄR onödigt. Men nu är det gjort och nu ska jag ner det. Tack för dina kommentarer. Dom värmer!



2011-08-21, 07:58:47 - URL: http://emsut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: