London: Afternoon tea på Orangeriet




Att dricka Afternoon Tea är då rakt ingen hälsoövning men det gav mig lyckokänslor så rimligtvis borde det betyda en hel del också. Lyckokänslorna kom väl inte så mycket av kakorna eller sylten, utan mer av av för en stund besöka en vacker miljö. Orangeriet ligger intill Kensington Palace i Hyde Park.

Vad vi beställde från menyn var detta:

SIGNATURE ORANGE TEA
£14.85 per person

An assortment of finger sandwiches,
signature orange scented scone with Cornish
clotted cream & strawberry jam. Finished
with a delectable éclair and orange and
passion fruit tart.
Served with a choice of teas or coffee.
Recommended tea - Rooibos breakfast
(Orange tea)


Många, litet finare ställen i London där man kan få Afternoon Tea har klädkod och visst kan väl det också vara trevligt, men jag tycker nog att under ett kortare besök så behöver man inte satsa på det. Därför är orangeriet ett bra val.

Vi njöt av teet och slukade det som serverades ganska raskt, vi hade ju inte ätit sedan frukosten hemma och nu var vi redo för Notting Hill och Portobello Market.
Postat av: Snigel

Jag älskar verkligena att gå på Afternoon tea! Det är min grej! :-)



Ska lägga detta stället på minnet och hålla tummarna för att jag ska kunna åka till London någon gång de närmsta åren! :-)

2011-08-12, 17:08:19 - URL: http://www.snigeltakt.wordpress.com
Postat av: Hovika

Njutning för själen är också viktigt.

2011-08-12, 21:02:54 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com
Postat av: Pernilla Be

Absolut plus på Må bra-kontot :)



Kram, Pernilla be

2011-08-15, 20:30:58 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: