Morgon med väckning


Mobilen har varit inställd för väckning en gång tidigare den här semestern och det var när vi skulle till Rom. Idag ska yngsta sonen (15 år) och jag på en shoppingtur till Stockholm. Äldsta sonen fick sig en shoppingdag med mamma förra veckan, yngsta grabben och så ska ju dottern och jag shoppa i London nästa vecka. Det blir ju som annat att shoppa med mamma än med pappa...

Så, mobilen väckte mig kl. 6, efter en litet störd natt. Jag väcktes vid 2-tiden då några av ungdomarna fortsatt var vakna och sedan igen framåt morgonkröken av en envis fluga. Jag låg och funderade ett par minuter på om jag verkligen skulle ge mig ut på morgonrundan som var anledningen till den tidiga väckningen, men så var det ju detta med motivationen. Om man ska vänta in den eller se till att ta den och då blev det lätt att stiga upp.

5.4 km med stavarna på grusvägarna i den friska morgonluften var härligt även om gårdagens övningar gjorde ben och rumpa något stela. Jag hann tänka ut ett och annat under rundan eftersom jag var ensam, tankar kring viktiga prioriteringar för kommande arbetsår men också vad jag vill uppnå för övrigt.

Kaffet är strax urdrucket, gröten klar, dusch och sedan väckning av den unge mannen.

Jag tror även detta kan bli en bra dag!

Morgonens insats:

Stavpromenad: 5.4 km

Tid: 57 min 57 sek

Kcal: 301
Postat av: Sandra

Det är härligt med morgonpromenader på sommaren, ofte helt tyst och svalt!



:)

2011-08-03, 07:58:47 - URL: http://enlattarevag.blogspot.com/
Postat av: Minendie

Vilken bra start på dagen. Hoppas ni får en härlig shoppingdag.

2011-08-03, 11:14:47 - URL: http://minendie.wordpress.com
Postat av: HOVIKA

Bra gjort!! Visst är det härligt när man väl är ute? Jag tycker att det påverkar hela dagen i positiv riktning.

2011-08-03, 19:00:45 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com
Postat av: Pernilla Be

Bravo! Det är verkligen svårt när klockan ringer. Jag klarar faktiskt inte att gå upp då, hur gärna jag än vill. Endast jobbet kan få mig att gå upp när klockan ringer. Därför tränar jag på lunchrasten eller på kvällen :)



Kram, Pernilla be

2011-08-03, 23:23:41 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: