Nöjd med jeansköp


Eftersom jag inte är längre än 163 cm så brukar jeansköp vara något som jag inte är särskilt road av eftersom byxbenen så gott som alltid är för långa. Under ett antal års tid har uppvikta byxben varit helt OK, men uppvikta byxben är inte direkt vad man vill ha när man vill vara snyggt klädd i jeans.

Jag upptäckte nyligen att Ellos/Tallissime inte bara har jeans med olika innebenslängd, de har också anpassat dem efter olika höft och midjemått, det vill säga; man kan ju vara tjock på olika sätt. Tre olika "profiler" ha de.

Jag fick dessa jeans igår. Längden var perfekt. Passformen var till min förvåning så perfekt den kan vara på min figur, speciellt som jag avskyr alltför tighta jeans som smiter åt om varenda valk. Färgen var väldigt jeansblå, inga slitna effekter, men det kommer nog med tiden.

Jag har haft jeansen på mig idag och har stormtrivts. Inte bara att de var sköna och bekväma, jag har också känt mig snygg och representativ.

Jag tror jag tar och beställer ett par till, kanske svarta?
Postat av: Sandra

Snygga! :)

2011-08-17, 20:08:52 - URL: http://enlattarevag.blogspot.com/
Postat av: Pernilla Be

Det ska du absolut göra! Jag köpte mina stretchjeans på Lindex och de är som gjorda för mig :)



Kram, pernilla be

2011-08-17, 20:52:28 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: karin-mot60kg

Ja, visst är det tråkigt med för långa jeans!

Men nu har faktiskt Gina Tricot 30-längd. Och jag tror även att Levis har det i sin serie Curve. Och Lindex har "short" modell. Och jag har två supersnygga Topshop-jeans i 30-längd som ligger och väntar i garderoben. Extrakilon, försvinn!



Och du, beställ ett par till! Hittar man ett klädesplagg som man trivs i och som sitter snyggt tycker jag absolut att man ska köpa flera färger!

2011-08-17, 20:55:03 - URL: http://mot60kg.blogspot.com
Postat av: Tina

Lika lång som du :-) och kan rekommendera Lindex Basejeans i short. Jättesköna och snygga. Leta även efter byxor i 20serien. Är bra i längd oxå!

2011-08-19, 14:15:48 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: