Vad vill man läsa i en hälsoblogg?



När det gäller hälso- och viktbloggar så är det vissa inlägg som lockar mig mer än andra. Det är inlägg där man reflekterar kring sitt eget beteende, sina tankar, känslor och de resultat man får eller inte får. Ofta (om än inte alltid) känner jag igen mig själv i sådant och det är skönt att se att man inte är ensam.

Jag tycker också om att ta del av andras faktiska framgångar när det gäller viktnedgång och/eller träning, speciellt om man utvecklar sina tankar omkring vad som får en att lyckas, men även om det inte går riktigt som man hade önskat. Antalet set/reps/vikter och dylikt det kan däremot få vara.

Något som inte roar mig i någon större utsträckning är matsedlar. Oftast anpassar man sitt ätande efter egna preferenser, eller familjens, så hur någon annan har komponerat sin veckomatsedel, nix-det är inte intressant. Däremot tar jag gärna del av recept, typ Pernillas gräddstuvade vitkål som blivit den här sommarens stora favorit.

Jag skriver för all del själv ibland vad jag ätit över en dag eller vecka eller exakt hur jag tränat, men det är ju dagboksförande, jag har som sagt svårt att tro att någon annan finner intresse i det.

Så medan jag shoppar runt i London idag (med hemkomst sent i kväll) så får ni gärna berätta vad ni tycker om att läsa i en blogg, min eller någon annans!






Postat av: Ottilia

Hallå,

jag håller med dig, nu är jag själv ny med att blogga men jag läser och har läst bloggar rätt länge nu och jag är inte intresserad av vad andra äter utan som du själv säger, gärna dela med er av bra hälsosamma recept. Jag vill ha tankar, funderingar, erfarenheter, tips etc.



Det är första gången jag besöker din blogg så nu ska jag navigera vidare och se vem du är :)



Ha det gott!

2011-08-10, 13:09:26 - URL: http://bloggarnerivikt.wordpress.com
Postat av: Sandra

Jag håller med dig om vad gäller läsandet. Jag hade själv en period där jag skrev ner varje dag vad jag åt, hur mycket och vad för motion det blev...mycket för min egen skull.

Men det som är intressant att läsa tycker jag är recept, tips på motion, erfarenheter etc.



Hoppas shoppingen blev toppen!

Kram

2011-08-10, 21:03:51 - URL: http://enlattarevag.blogspot.com/
Postat av: Fitter at fifty

Det som lockar mig mest är olika tips. Det kan vara mat, träning, en bra bok eller kanske något ställe att besöka. Självklart är det kul att se före och efter bilder och följa någons framgång.

Postat av: Pernilla Be

Jag håller med dig till 100 procent! Antal reps och sånt struntar jag helt i, matsedlar skummar jag bara. Själv gör jag mina matsedlar mycket små, de få gånger jag skriver dem och då brukar jag alltid ha någon reflektion också. Däremot älskar jag när folk delger oss sina aha-upplevelser och lösningar på stort och smått. Viktrapporter är alltid kul och bilder älskar jag. Ett och annat personligt off topic-inlägg är också kul. Hur som helst så är vi ju människor, präglade av vår bakgrund och vår vardag. Inlägg med må bra-inriktning gillar jag också. Mår vi bra så gör vi bra :) Mycket fokus ska lägga på att må bra tror jag.



Ha det så trevligt i London! Hoppas ni slipper buset :(



Mvh, Pernilla be

2011-08-10, 22:41:04 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: