Grillkorven flimrade framför ögonen


Jag gav mig ut på årets första runda, min vanliga runda som jag går året om. Jag visste att det delvis skulle vara oplogat men om Apan ger sig till att jogga, så ska väl jag kunna ta mig igenom litet snö.

Jodå.

Jag pinnade på, halkade lätt här och där, men tänkte att jag tar och ökar takten idag, litet fokus och förhöjd ansträngningsgrad.

Det hade väl kunnat gå bra för all del, om jag inte halvvägs plötsligt fått världens blodsockerfall. Varför jag får dem vet jag inte men har lagt märke till, att oavsett vad jag ätit före jag ger mig ut, så efter ca 25 minuter blir jag ibland skakig, kallsvettig och lätt illamående. Och samtidigt med blodsockerfallet kom jag ut på det öppna landskapet där vinden ven och snön piskade och där, där började korvar grillade över öppen eld... havregrynsgröt.... keso med frusna bär och hackade hasselnötter fara fram och tillbaka framför mina ögon...

Men det var bara att pinna på så gott det gick, det brukar ge sig inom 5-10 minuter, vilket det gjorde, men resten av rundan gick i något lugnare takt.

Väl hemma kastade jag mig över rågbrödet dottern plockat fram och keson och de frusna hallonen och blåbären.



Jag måste säga att det var intressant att det inte var kakor, choklad och glass jag hallucinerade om utan nästan nyttigheter!

Dagens motion: 64 minuters rask promenad

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: