Söndag 2 januari 2011



Dagens vikt: 81.8 kg

Förändring från förraförra söndagen: -0.7 kg

Total minskning i vikt
: -12.2 kg

Total minskning i BMI: -5


Jag kan väl erkänna att jag hade hoppats att jag på något magiskt sätt skulle ha hamnat under 80, om inte annat för att jag varit snäll och mycket gärna skulle vilja det, men det är ju inte så det fungerar. Önsketänkande förslår inte hela vägen.

Jag har satt tydliga mål, eller rättare sagt delmål för första gången; -5 kg i Rivstart 2011 och en totalminskning på -20 kg (från utgångsvikten 94 kg) till påsken 2011.

För första gången tog jag mina mått igår. Tyvärr har jag inte de ursprungliga från förra våren, det var bara för jobbigt att inse faktum då.

Mina mått 110101:

Midja (smalast): 96 cm
Midja (bredast, buk): 112 cm
Stuss: 105 cm
Byst: 108 cm
Under byst: 90 cm
Lår: 61 cm
Överarm: 32 cm

Dessa mått tänkte jag följa upp månadsvis, oftare känns inte intressant.

Så.

Nu vidare till den härliga söndagen som ser ut att finnas därute! Och ikväll blir det antagligen yoga, härligt!
Postat av: Josefine

Jag hejar på dig! Ett annat intressant mått att ta är faktiskt halsen... Det händer en del i cm där också... :)

2011-01-02, 13:34:40 - URL: http://JosefineG.devote.se
Postat av: Landkrabba

Ett så stort minus över jul och nyår! Du är ju bara bäst! :)

2011-01-02, 19:36:52 - URL: http://landkrabba.blogg.se/
Postat av: SusanLotus

Du har gjort ett toppenjobb!

Bra idé att verkligen skriva upp alla mått

så man kan se skillnaden överallt.

Kram

2011-01-02, 22:19:11 - URL: http://lotushealthdiary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: