Att erövra varje ny dag och varje ny seger



Häromdagen skrev Hovika om livet efter målvikt (läs här). Hon konstaterar att livet efter målvikt faktiskt kommer på det stora hela att se ut som livet på väg mot målvikt.

Jag hade själv gått och funderat på detta. När man väl är framme, när man väl ha uppnått den vikt som man anser vara den bästa och den mest hälsosamma, då är det knappast något oväntat som inträffar. Oväntat i form av att man plötsligt kan äta det man eventuellt avstått ifrån under månader eller år, oväntat i att kroppen plötsligt mår bäst i TV-soffan. För att inte allt hårt arbete och all fokusering ska gå om intet, så måste varje dag och därmed varje seger över latmasken och sockerdjävulen erövras på nytt. Gång på gång.

Som Hovika konstaterar; det handlar om livsstilsändring.
Postat av: karin-mot60kg

Svar: Nej, det var inget spännande som skulle hända idag. Jag ville bara ha lite ordning och reda, mår bra av det!



Det är sant att det handlar om livstilsförändring. Jag har inte funderat så mycket på hur jag vill "leva" när viktminskningen är över, men jag tror att jag kommer att göra en liten skillnad mot under viktminskningen.

2011-07-08, 13:55:07 - URL: http://mot60kg.blogspot.com
Postat av: Helen Holmberg

Tack för tipset på inlägget :) Ju mer man närmar sig målet desto mer fundersam blir man kanske. Fast precis som du så har väl inget av de man ändrat tidigare varit en diet, utan en permanent förbättring av en tidigare ej hållbar livsstil.



2011-07-09, 02:43:00 - URL: http://blue78.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: