Efterlyses: semesterrutiner

Semester och alla rutiner och strukturer far som vilda fåglar ur ens liv. På gott och ont, för visst är det dessa fria dagar det man längtar efter och drömmer om. Men om man vill ha ordning på matintag och träning så krävs det rutin och ordning, annars är det svårt att få till det hela. Rutiner under semestern behöver inte alls vara plågsamt eller jobbigt, men de kräver ett beslut. Ännu ett beslut, för hur många beslut tar man inte? Nya beslut blir det varenda dag, konstaterar jag.

Andra semesterveckan går mot sitt slut och nu är det dags att lyfta blicken och ta tag i saker och ting.

-Någon som har en spark att tilldela min bak, kanske?
Postat av: Anonym

Önskade jag själv hittade några bra rutiner. Det är konstigt för mer tid att motionera har man sällan än när man har semester. Lättare att klämma in en motionstimme när man jobbar verkar det som. Har svårt att förstå den ekvationen. Efter allt födelsedagsfirande till veckan blir det nya tag. För visst kan vi?

2011-07-15, 14:41:28 - URL: http://metasblogg.blogg.se/
Postat av: Pernilla Be

Man tror att man ska ha all tid i världen för träning och bra kost under semestern och sen blir det bara kalas, fika och vindrickande i parti och minut. Jag tror benhårt på att man måste planera in sin träning även under semestern, man får liksom aldrig "tid över". Får man rätsida på träningen minskar det andra automatiskt. Jag är tex försiktig med vin dagen innan jag ska springa, och efter träning är jag sällan sugen varken på mat eller godsaker.



Mvh, Pernilla be

2011-07-17, 20:27:11 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: