Hur ska man förmå sig att äta efter träning?


Det tog mig två timmar att landa efter gårdagens träning och förmå mig att äta något. Egentligen ville jag inte ha något då heller, men insåg att det är ovanligt korkat att inte äta efter träning. Egentligen behöver man peta i sig något hyfsat snart efteråt.

Jag blandade till hallon och blåbär med keso, litet vaniljkesella och solrosfrön och hackad mandel och det kändes OK och det smakade bra.

Men jag funderade på om det kanske finns något "trix" eller något att tänka på så att det inte går för lång tid med mat/mellanmålintag efter ett pass (eller flera)?

Kanske att man inte ska hälla i sig 2 liter vatten till exempel..?
Postat av: Pernilla Be

I torsdags drack jag gainomax återhämtningsdryck. Supergod och den innehåller kolhydrater och protein. Sen är det viktigt att du får i dig mer protein för när man äter protein så stoppar man nedbrytningen av muskler - så det är viktigt att man äter protein. Äggröra med ost och ett glas mjölk kanske? Jag är inte heller hungrig efter att jag tränat men jag äter ändå.



mvh//pernilla

2011-07-04, 10:52:21 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com/
Postat av: Jessica

Proteindrink, iform av proteinpulver med antingen mjölk eller vatten. Super gott!

2011-07-04, 21:30:55 - URL: http://enannandelavmig.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: