Semesterreflektion

Vi har fortsatt att plocka runt huset, nu har våra två hallar fått sig en översyn. Mitt i allt detta plockande inser jag en sak. Jag börjar känna mig redo för jobb, för hösten, scheman och rutiner. Jag har två veckors semester kvar med en hel del trevligheter inplanerade. Men så är det andra saker som inte vill rulla på alls; min träning och min viktminskning. Jag funderade på varför det är så stor skillnad mot förra sommaren och insåg att förra sommaren rådde jag till stora delar mig själv. Maken arbetade sig i princip genom hela sommaren och barnen sov bort halva dagen. Det var lätt att komma iväg på grusvägarna.

I år har maken varit hemma och vi har inte kommit iväg på grusvägarna och så har vi ätit tillsammans, fikat tillsammans, tagit ett glas vin tillsammans. Mycket trevligt och på sitt sätt välbehövligt, men det blev ju inte som jag hade planerat. Men, det är som det är med det och snart nog är de inrutade veckornas tid här.

Tills dess ska jag njuta av motsatsen.
Postat av: Pernilla Be

Det finns tid för båda! Men man ska aldrig tro att man får tid över, man måste planera in tid för träning. Även på semestern. Ni kan ju springa tillsammans! Lyllos dig :)



Kram, Pernilla be

2011-07-30, 23:50:10 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: