Visst åt jag pizza i Rom

 

Jag blev nog mer förvånad än besviken första gången jag beställde in pizza i Rom. Jag fick in en ultratunn, Carr´s ostkexhårdlik kaka med skivad lufttorkad skinka, riven ost och ruccola. Om jag hade greppat botten i handen så hade jag bara kunnat skaka av fyllningen. Det fanns inte en droppe tomatsås eller en enda smält ostsmula. Jag fick anledning att tro att kanske var det något annat jag beställt istället för pizza.

 


Pizza numera 2 beställde jag när vi travat runt Trastevere ett antal timmar och ville ha in något att äta snabbt. När jag beställde denna gång läste jag noggrant att det skulle finnas både tomatsås och ost, men botten.... lika ultratunn och ostkexlik.

Kanske var det bra med denna typ av romerska pizzor? Kanske blev det mindre mjölmat för mig, men det var då rakt inte vad jag förväntade mig.

Pizzor i Rom- en klar diss.
Postat av: Pernilla Be

Ja, det är märkligt att vi svenskar har de bästa pizzorna :) Pizza äter jag väldigt sällan, det tillhör inte mina laster :) Beställer alltid sallad eller kebab i bröd istället.



Kram, Pernilla be

2011-07-14, 15:45:31 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: