-Vad håller jag på med!?!

Dagens vikt söndag 12 juni: 81.4 kg

Skillnad sedan förra veckan: +0.6 kg


Stadigt men säkert ökar jag i vikt.

Helt klart håller jag på med något slags förträngning nu. Jag väljer att inte erkänna och se vad det är jag pysslar med. Varför kan man fråga sig, men varför är kanske inte så intressant. Jag har ju haft detta mönster i hela mitt liv. Däremot är väl frågan VAD det är jag håller på med som är viktig att få klarhet i.

Om jag är ärlig, och det måste jag ju vara, så överäter jag. Inga våldsamma mängder men tillräckligt mycket i relation till min aktivitetsnivå. Och jag överäter av snabba kolhydrater. Förstås.

Frukost och lunch fungerar bra, mellanmålen oftast också. Men så när det blir kväll... Till middagarna har jag kört ett vanlig-mat-med-med-extra-fett upplägg och "låtsats" att jag kör LCHF. Självklart så funkar inte det och självklart kommer suget efter en timme eller två och vad som sker då är ju uppenbart.

Så därför ska jag under veckan som kommer noggrant skriva i bloggen vad jag äter varje dag. Det kan resultera i att jag skärper mig, annars får jag i alla fall en sann bild av vad jag stuvar i mig och när. Jag är varken orolig eller uppgiven, nu ska jag bara göra det jag behöver göra.
Postat av: Fitter at fifty

Hej du...

...jag känner igen det där. Frukost och lunch går smidigt. Man äter en helt OK middag men sedan skiter det sig. Forfarande sugen snaskar man i sig nötter, lite yoghurt bara sötad med lite honung osv osv. Allt är ju nyttigt och helt "by the book". Analyserar man det hela blir det alldeles för mycket nyttigheter.

Att göra anteckningar kommer att fungera jättebra!

Postat av: Katarina

Pepp fr mig! Du kommer lätt ner på 70-talet igen snabbt om du börjar skriva upp vad du ätit

2011-06-12, 10:26:33 - URL: http://viktresamedpropoints.blogg.se/
Postat av: Minendie

Bra gjort att ta tag i det och inse att man gör något fel. Det är så lätt att falla tillbaka i sina gamla vanor utan att man märker det. Jag har börjat få lite inspiration till att försöka gå ner i vikt, men jag är inte riktigt redo att ta tag i det än.

2011-06-12, 13:23:12 - URL: http://minendie.wordpress.com
Postat av: Birgitta

Ja, ibland får man ta sig själv i kragen! Håller tummarna att du kommer på banan ordentligt.

2011-06-12, 16:56:22 - URL: http://gitsan.bloggsida.se/
Postat av: Pernilla Be

Ja, vågen ljuger sällan. Min vikt ökar också stadigt och jag blir så arg på mig själv. Jag har lovat mig själv att inte öka i vikt igen - och jag kan inte låtsas att det inte händer. Det bästa är alltid att vara ärlig - mot sig själv såväl som andra. Skriva matdagbok är bra, det ska jag också göra framöver. Back to basics.



mvh//pernilla be

2011-06-13, 10:19:44 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: