BH-shoppande

Att köpa BH är inte alltid en höjdarupplevelse. Det är lätt att känna sig mindre attraktiv i provhyttens spegel, naken inför en eventuell försäljare och även om man skulle behöva förnya hela arsenalen och befria sig själv från gråvita, uttöjda skapelser, så har man inte riktigt råd till mer än en, möjligen två om man fått lön nyligen. I butikskedjorna får du ingen hjälp, du står i provhytten med ett antal modeller och storlekar och när du väl konstaterat att ingen passar är du för svettig eller less för att ge dig ut i butiken för att samla ihop nytt provmaterial. Specialbutikerna kan ju vara något man drar sig för, man vill inte ha någon som tittar på ens bröst med granskande blick oavsett hur mycket de springer och hämtar. Dessutom tänker man att dessa butiker är ordentligt dyra. Postorder är ju som det är, vet du inte exakt vad du beställer så är det rena lotteriet vad du får hem med posten.

Jag har under flera års tid köpt de flesta BH:ar från Miss Mary of Sweden. Miss Mary fanns när jag var liten och jag var av den absoluta uppfattningen att de bara sålde korsetter till tjocka tanter som sedan visade upp eftereffekten med armarna rakt utsträckta från sidorna. Jag upptäckte att de har ett fenomenalt utbud på bra modeller och framför allt stora storlekar, men som sagt, det gäller att veta vad man ska beställa, det blir retur ganska ofta annars. Häromdagen upptäckte jag att de inte verkar ha min favoritmodell längre.

Vid ett tillfälle gav jag mig in i en specialbutik; Guldklimpen i Eskilstuna. Vi skulle på bröllop och jag ville ha experthjälp att prova ut en minimizer-BH och något som höll nedre regioner på plats. Jag fick ta sats för att gå in i butiken och om det inte hade börjat ösregna, så hade jag kanske bara gått därifrån. Ja, jag tror knappast jag behöver berätta hur nöjd jag var med den hjälp, helt odramatisk, som jag fick och underkläderna som jag hade med mig därifrån. Men gratis var det inte.

En butikskedja som jag inte varit in på är Details, däremot har jag gått förbi en av butikerna på Mäster Samuelsgata i flera års tid. Igår såg jag en riktigt fräsch bikini i deras skyltfönster, en bikini på skyltdocka av modell generös. Plötsligt kände jag att kanske skulle jag pallra mig in där. Endera dagen, fast inte igår. De har både badkläder och underkläder och riktigt professionella medarbetare vad jag hört.

Ja, nog är det en hel vetenskap med BH, men det gör stor skillnad att ha en som framhäver, på det ena eller andra sättet, det man har jämfört med motsatsen. Förstås.
Postat av: Pernilla Be

Håller med dig. Tjejerna i specialbutikerna är verkligen proffs, och jag brukar tänka att de granskar tuttar hela dagarna :) Nöjd blir jag alltid i alla fall. Sist köpte jag baddräkt med bygel i en sådan affär, och det var en höjdare kan jag säga. Till vardags använder jag mest sport-bh för jag får väldigt ont av byglar och kryss-bh finns bara i tantmodeller.



mvh//pernilla be

2011-06-15, 10:51:36 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com/
Postat av: Minendie

Jag köper bara bh i specialaffärer, de har inte min storlek i vanliga klädaffärer. Jag har varit inne på Details ett par gånger, vet inte vad gatan heter men den butiken jag varit inne på ligger nära Centralstationen i Stockholm. De är jätteduktiga och hjälper till på ett bra sätt.

2011-06-15, 11:23:24 - URL: http://minendie.wordpress.com
Postat av: Frida

Jag köper alla bh på nätet. Det är klart billigast. Köper du bh av kända märken följer de standardstorlekarna och det går bra att hitta rätt. Köp inte billigt skit!

2011-07-12, 19:05:10 - URL: http://www.bh-guiden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: