Jag måste kompensera för lunchen

Urtaskiga val, det är vad det blev, nämligen laxpudding. Med litet skirat smör... Och råkost.

Men än värre blev det när blivande kollegan sa:

-Jag bjuder på glass, vad vill du ha? Jag vill ha en Magnum Mandel.

Ni kan räkna ut att det inte var en mellanmålskeso jag valde... Så, något behöver jag göra i kväll som "betalning".

För övrigt blev det en högst egendomlig sista arbetsdag. En kollega försvann utan ett ord. Den andra gick med ett "hej då" bara. Låt vara att avtackning i det större sammanhanget ska ske i augusti, men jag kunde väl åtminstone fått mig en önskan om trevlig semester. Ja, det finns folk till allt.
Postat av: Hovika

Glöm lunchen eller försök att njuta av att du fick glass o god mat . Den där lunchen ska inte få dig av banan. Fortsätt som planerat utan dåligt samvete o njut av att du fått semester.

2011-06-30, 16:03:07 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com
Postat av: Pernilla Be

Bedrövligt. En del har inte ens normalt hyfs. Jag hoppas att ni aldrig gick från kollegor till vänner, för då finns det I N G E N ursäkt för att göra så. Tur att du har oss :)



Kram och trevlig semester!



pernilla be

2011-06-30, 23:30:37 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: