Måndagsläget

Ögonen går i kors på mig och jag stod en stund framför kaffebryggaren och funderade på vad det var jag skulle göra. Kaffet var färdigbryggt...

Jag ska till frissan idag och fortsätta därifrån till Saltsjöbaden var jag är med på ett hörn på ett arrangemang fram till onsdag. Jag packar med mig springskor och regnjacka, förhoppningsvis får jag tid någonstans att ge mig ut att gå.

Förra veckans matloggande visade på att planering är A och O (surprise!?!) och att hoppa över mattider gärna resulterar i dåliga lösningar (pizza). Jag funderade på att logga min träning den här veckan för att få litet fart på mig själv och kanske komma åt en del undanflykter.

Det är visst midsommarveckan detta!
Postat av: Pernilla Be

Man behöver påminna sig om det där med planering ibland också :)



Ska du till Saltsjöbaden så blir du säkert utsatt för en massa frestelse (=gigantisk efterrätts-buffé). Tänk på detta då: "Det blir inte godare för att man äter mycket." Den tanken får jag ofta när jag tagit en liten bit tårta eller annat bakverk och sen nästan reflexmässigt tänker ta mer. Ofta kan den tanken hejda mig att ta mer. Inte alltid dock :(



Bestämmer man sig innan för att "detta lilla ska jag njuta av" så slipper man det dåliga samvetet som besk krydda.



Självklart ska du springa! Bestäm en löpar-date med dig själv! "Jag har ett möte inbokat" kan du säga till ditt sällskap då :)



kram//pernilla be

2011-06-20, 12:50:35 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com/
Postat av: Herta

Du som flänger och far kan väl skaffa ett sån därnt gymkort som gäller lite varstans.

2011-06-20, 20:14:09 - URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: