Sånt vill man inte läsa

Av någon anledning fick vi till jobbet ett utskick från Easy Life. Easy Life är ett norskt viktminsknings- och träningskoncept som vad jag förstår baseras på pulverdietande, mentalt stöd och 30 minuters träningspass. Mitt gym erbjuder detta och har marknadsfört erbjudandet med nöjda medlemmars resultat.

Inget konstigt i det.

Men.

I utskicket som vi fick till jobbet adresserades vi inte som potentiella Easy Life-kunder utan som franchaise-tagare. Och det man här poängterade var den goda vinstmån som fanns i varje deltagare som anmäler sig till programmet. Självklart handlar det om vinstintresse att starta upp något sådant, det begriper jag mer än väl, men trots att jag inte har minsta intresse av att pulverdieta, så kändes det inte riktigt bra att läsa om det. På något vis vill man ju tro att det är den egna hälsan som det månas mest om, inte hur många tusen kronor företaget kan ta hem på mina viktproblem.

Eller vill vi tro att dessa går att kombinera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: