Tänk om vi får en het sommar?




Kontrollfreak eller inte, men jag gillar att planera saker och ting. Jag gillar att planera saker som jag har inflytande över och helst också kontroll över. Hmm... Kanske är jag kontrollfreak med andra ord?

Det jag nu sitter och funderar över är hur jag ska lägga upp min träning i sommar. Förra årets semester hade stort fokus på just träning och så minns jag plötsligt hur otroligt varmt och fuktigt det var under stor del av sommaren. Jag försökte ge mig iväg tidigt, men är det semester så vill man ju inte behöva stiga upp före tuppen för att komma åt svalare temperaturer. Å andra sidan kanske det inte vore så dumt att göra det, då får man det gjort och sedan hela dagen kvar att göra som man vill med. Dessutom behöver jag pallra iväg mig till gymmet igen och temperaturen där inne är som utetemperaturen, bättre på morgonen än på kvällen.

Hur tränar du under semestern? Påverkar temperaturen alls?

Postat av: Pernilla Be

Ja, du. Den sista veckans hetta har påmint mig om exakt samma sak. Skönast är att springa innan tio, men vem orkar upp när man har semester? Inte jag, jag känner mig själv. Målsättningen kan vara god men så blir det inte, och jag vill inte utsätta mig för en planering som redan på pappret spricker, det fixar inte min självkänsla. Så det blir nog simning, cykel och springa kvällstid för min del. Springer man snabbt och undviker värsta träskskogen så slipper man nog myggen.



kram//pernilla be

2011-06-07, 17:07:39 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com/
Postat av: Minendie

Visst påverkar temperaturen. Tycker redan att det känns tungt att träna, jag svettas ju så fort jag rör mig.

Sv. Det är jobbet som strular. Jag hoppas verkligen att det ska bli bättre men har svårt att se hur jag ska kunna vara kvar. Jag hoppas på ett möte med facket snart och att det ger mig en öppning.

2011-06-07, 22:51:11 - URL: http://minendie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: