Tänkvärt klädtips

På en amerikansk blogg läste jag häromdagen om ett klädtips för sommaren som jag faktiskt tror kan ha en poäng, nämligen att om man har kraftiga överarmar och stor byst (med andra ord sannolikt är överviktig), så kan du faktiskt se slankare ut om du klär dig i något ärmlöst/linne, än i en topp/klänning med kort ärm. Den korta ärmen slutar oftast i höjd med bysten och drar uppmärksamhet/ögonen till ett av de områden där din kropp är som bredast.

Jag funderade på det och även om jag inte kollat upp det framför spegeln, så tror jag att det nog ligger något i det. Jag har förstått att en hel del kvinnor inte vill klä sig i kortärmat på sommaren, men kanske är det värt att ta sig en titt i spegeln?
Postat av: karin-mot60kg

Visst är det häftigt att man kan "bli" smalare bara genom att välja rätt kläder!?!

2011-06-23, 21:14:19 - URL: http://mot60kg.blogspot.com
Postat av: Pernilla Be

När jag var tjockare så använde jag ofta klänning med smockliv och band, och sen en rak modell. Ihop med tajts kände jag mig fin. Trots feta armar pallade jag inte långa ärmar pga värmen och så länge inte t-tröjor satt som skruvstäd runt armarna så använde jag det. Idag använder jag samma kläder, men de sitter mycket snyggare :)



mvh//pernilla be

2011-06-23, 22:14:28 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Pernilla Be

Trevlig midsommar!



mvh//pernilla

2011-06-23, 22:17:19 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: