Ibland märker man det tydligare

Jag pinnade på från stationen för att möta yngsta sonen. Jag stegade förbi en yngre kvinna, jag kom ikapp en man och gick förbi. Över axeln hade jag min väska med dator, laddare, almanacka, block och gud vet vad mer som finns i den. Väskans vikt? Kaske 6-8 kg. Plötsligt inser jag vilken kondis jag har! Jag är inte det minsta andfådd, inte svettig. Lycklig funderar jag ändå varifrån allt kommit. Det har inte kommit av sig själv men det har inte varit tal om plågan på minsta vis. Ibland har träningen varit tidsfördriv, ibland en tävlan. En del tillfällen har varit utmanande och urjobbigt och andra rena festen. Men uppenbarligen har det gett resultat, resultat exakt där jag vill ha det; hjärta och lungor och muskler. Men. Det gäller att inte glömma att bra kondis, det är färskvara det.
Postat av: Minendie

Vilken härlig aha-upplevelse! Det är roligt när man märker att det ger resultat i vardagen och inte "bara" på gymmet.

2011-03-24, 18:05:20 - URL: http://minendie.wordpress.com
Postat av: Pernilla Be

Vilken härlig känsla! Vi har en backe i stan som varit överjävlig tidigare under mina lunchrundor. Nu klarar jag den lätt som en plätt utan att vara andfådd och då blir jag genuint glad och stolt som en tupp :-)



mvh//pernilla be

2011-03-24, 21:39:14 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: