Inte så tokigt!


Gymbesöket idag blev löpband, styrka och sedan en plankantävling.

På löpbandet var jag totalt ca 23 min men det jag föresatt mig att ta tid på var 2.5 km. Jag sprang största delen av första kilometern på 10 km/h, gick 2 min på 6.5 km/h och resten av tiden mestadels på 11 km/h, sluttiden blev 15 min 53 sek, snittid 6 min 12 sek (sist jag klockade 2.5 km i höstas hade jag tiden 18.02). Helt OK tycker jag.

Maskinerna ägnade jag ungefär 45 min åt, tog i så jag nästan fick mjölksyra och skakningar i slutet på varje set så jag utgår från träningsvärk.

Sist pratade dotter, hennes kompis och jag om plankan. Dotter onekligen den som har bäst koll på hur den görs korrekt, kompisen ansåg sig inte ha styrkan än och jag vet inte hur man gör den korrekt men tvekar inte att göra den inkorrekt...!

Hursomhelst blev jag den sista att lägga mig platt på golvet efter 1 min 9 sek, men det förklarade dottern med att jag inte var rak och fuskade.

-Näääää.... Det tror inte jag!

Dagens:

Kort prom i solen 1.6 km, ingen tid
Löpband: 23 min
Styrka: 45 min
Planka: 1 min (drygt..)
Postat av: Njett

haha Jag lovar kommer inte försvinna helt. Men kanske håller mig i kommentars-fälten en tid framöver. :)



Tack för tipset om foten förresten. Kan ju vara det.



Vad duktig du är i alla fall! Hejar på dig och din träning! :)

2011-03-12, 21:46:17 - URL: http://njett.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: