Jag testade en storlek mindre


Vernissage på yngsta sonens skola var det på kvällskvisten, så jag tog mig ett par timmar i affärerna, bara för att kika litet. Jag tittade i några affärer, provade några jeans och byxor, men nääää.... Jag tror den enda jeansmodell som passar mig (oavsett storlek) är boyfriend, och de växer inte på träd direkt. På Kappahl köte jag ändå tre stapelvaror bestående av stretchiga toppar, köp tre betala för två, med 20 % medlemsrabatt och så -50 kr när man tecknade sig för Kappahls egna nya medlemskort. Topparna blev till ett fynd.

På väg till grabbens skola kvistade jag in på Lindex och fick direkt syn på klänningen ovan, en helt vanlig skjortklänning att jobba i. Jag tog in en 46:a och en 44:a och efter det tråkiga provandet av tighta jeans drog jag på mig 46:an och konstaterade att modellen är väl sån att jag drar 46 fortsatt. För klänningen satt...OK.

Men, jag hade nu tagit in 44:an så jag kunde ju ändå prova den för att se hur mycket jag har kvar till en Lindex-44:a...

Och insåg att det var så klänningen skulle sitta!

Jag har något som börjar likna midja numera! Jag behöver inte ha plagg som pösar och puffar, jag kan ha plagg som...sitter!

Glad i hågen köpte jag klänningen och kände mig riktigt nöjd! Jag kan börja se ut som folk på jobbet igen.
Postat av: Therese

Vad kul! Ibland hänger inte huvudet med riktigt när man ser sig i spegeln men det är så härligt när man inser att man faktiskt kan ha en storlek mindre. Klänningen var riktigt snygg!

2011-03-10, 21:20:32 - URL: http://minendie.wordpress.com
Postat av: Pernilla Be

Underbar känsla! En sån klänning vill jag också ha! Jag har insett att min limegröna vårjacka, som var generös i volymen redan i fjol, inte funkar alls i år. Så jag siktar på att köpa en kort puderrosa trenchcoat med skärp. Det får bli min delmålsbelöning vid 86 kg. Än har jag inte nått 89 kg :-(



mvh//pernilla

2011-03-10, 23:22:31 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Veronica - Mot toppform

Åh vilken härlig känsla! Och vilken snygg klänning, superfin!

2011-03-11, 07:41:26 - URL: http://motmintoppform.blogspot.com/
Postat av: Helen

Vad skoj för dig!! Har tittat på klänningen också men inte vågat prova.. Kanske borde göra det änädå :))

2011-03-11, 23:26:39 - URL: http://helenholmberg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: