Söndag 13 mars - så här var det



Dagens vikt
: 77.6 kg

Förändring från förrförra söndagen: +0.3 kg

Total minskning i vikt
: -16.4 kg

Total minskning i BMI: -6.3

Förra söndagen ville jag inte rapportera någon vikt i bloggen. Anledningen till det var att jag efter en superstressig vecka hade lagt på mig...... 2.3 kg!!! Det kändes som ett sådant misslyckande, jag tänkte att det finns inte en chans i världen att detta är "äkta" viktpåslag och att jag tänkte så var för att jag tycker att det är så förtvivlat svårt att bli av med vikt, att det då inte borde få vara så lätt att lägga på!

Efter en bättre vecka med bara två riktiga träningspass men ändå med viss koll på maten har jag blivit av med största delen av påslaget. Det var väl som jag trodde med det. Jag kan inte se vad jag egentligen gjort annorlunda den här veckan annat än varit mindre stressad (jag lämnade stressmomentet i andras händer eftersom det ändå inte var mitt att hantera) och jag har (bortsett från tre bullar...) gjort vettig matval.

Det är inte lätt det här med att jobba med vikt, träning och hälsa, men man lär sig och får bekräftat hela tiden hur allt hänger ihop; kropp och själ.
Postat av: M

Det man fort går upp tappar man också fort. Likaså gäller att snabb viktminskning blir snabbt ett plus också om man inte ser upp. Långsiktighetens kurva är viktigast. Bra jobbat!

2011-03-13, 12:42:22 - URL: http://metasblogg.blogg.se/
Postat av: Pernilla Be

Då har du ju gått ner 2 kg under den här veckan! Det där med vikt är skumt, den hoppar upp och ner hela tide. Men det är viktigaste är ändå att du bröt nacken av den negativa trenden :-)



mvh//pernilla be

2011-03-13, 22:50:30 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Pernilla Be

Det innebär att du gått ner 2 kg den här veckan :-) Vikigast var ändå att du bröt nacken av den negativa trenden.



mvh//pernilla



PS. Kanske ett repris-inlägg men det tidigare försvann.

2011-03-13, 22:52:53 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: