Trinny & Susannah i Sverige!


Litet synd är det att man missat uppropet att bli ett av Trinnys och Susannahs makeover-objekt i TV4:s nya program som börjar nästa måndag, men å andra sidan är det kul att få en svensk version på programmet. Kanske att deras smak inte nödvändigtvis är direkt vad alla gillar, men de är ju så bra med sina figuranalyser och på att få människor att se sig själva med nya ögon.

Jag kommer aldrig att glömma deras förklaring till vilka typer av skor man ska välja eller inte välja om man har kraftiga ben; smala, tunna klackar på en tung kvinna är inte smickrande, åskådaren får bara skäl att vänta på att klackarna ska sjunka ner i marken med den stora tyngden balanserande ovanpå. I stälelt lär en grövre sko, typ av kilklacksmodell göra kraftiga ben nättare. Faktum är att jag på sistone (i rulltrappor på väg till och från tåget) haft anledning att fundera på tunga kvinnors val av skodon och det är en hel del underligheter man kan se. Undrar bara hur man själv ser ut inför ett kritiskt öga...!
Postat av: mot80kilo

Det har ju jag helt missat, måste försöka få med mig det. Hade ju varit urskoj att blivit stylad själv, men några tips här och där får räcka. :-)

Det där med klackar låter fullkomligt logiskt för mig. Har dessutom hört att man som överviktig inte ska klä sig i enbart svart, som så många gör. För svart som färg upplevs som tung. Men det är svårt att hålla sig undan svart... :-)



Svar: Nej, jag känner inte att XV-diet gör mig tröttare. Var lite seg de första dagarna innan kroppen vant sig, men efter det har det bara känts bra.



Ha det gott!

2011-03-21, 22:13:15 - URL: http://mot80kilo.blogspot.com/
Postat av: Pernilla Be

Huh, jag vet inte om jag vill se dem. När jag var sjukskriven 3-4 mån för fem år sedan tittade jag mycket på tv dagtid för det var det enda jag orkade göra. Trinny och susannah visades varje dag, så jag får liksom fel vibbar på dem :( Men man ska ladda om alla tråkiga erfarenheter med goda erfarenheter förstås :)



mvh//pernilla be

2011-03-21, 22:33:14 - URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: